Co należy wiedzieć o buzz marketing?

Buzz marketing stanowi metodę promocji wykorzystywaną już od bardzo dawna. Wykorzystuje się go dlatego, że jest dla klientów najbardziej cennym i wiarygodnym źródłem informacji o potencjalnym usługodawcy albo o poszukiwanym przez danego konsumenta produkcie. Buzz marketing funkcjonuje w sieci pod paroma powszechnymi nazwami – a mianowicie spotkać można się z określeniami takimi jak np. marketing szeptany, marketing wirusowy ( jest to specyficzna forma marketingu szeptanego), a także marketing rekomendacji czy amplifying internetowy. A jednak pomimo różnić wszystkie te określenia koncentrują się wokół takiej samej metody reklamowej, czyli promowania w internecie danej marki albo usługi, ściśle określonego strategią marketingową. Nie każdy wie, że liczne ankiety oraz badania świadomości użytkowników sieci pokazały, że większość konsumentów, którzy to zamierzają zrobić zakupy w wybranym sklepie, najpierw robi prawdziwy research w internecie. Podobnie to ma się w sytuacji poszukiwania firmy, która to ma wykonać dla nas jakąś usługę. Tak się składa, że ludzie już od dawien dawna czerpali z rekomendacji innych użytkowników świata konsumentów. Niegdyś wystarczyło jedynie, by znajoma powiedziała swojej znajomej gdzie kupiła ładne ubrania, i ta nie musiała już dalej szukać, bo dowiedziała się gdzie może znaleźć równie ciekawe. Dzisiaj, kiedy to zasoby i bogactwo różnych sklepów i usługodawców jest spore, dokonanie szybkiego wyboru staje się niezwykle trudne. Co więcej, współczesny konsument musi być niezwykle świadomy – wie zatem bardzo dobrze czego szuka, a przynajmniej posiada dosyć dobrze określone parametry oraz zastosowanie poszukiwanego produktu czy usługi. A zatem dokonanie najlepszego wyboru dzieje się dzisiaj czymś na kształt sztuki konsumpcyjnej. Klienci wiedzą, że maja z czego wybierać – szukają więc tego najlepszego rozwiązania. W tym właśnie celu konsumenci odwiedzają liczne fora internetowe, a także serwisy opiniotwórcze oraz portale porównywarkowe ( a mianowicie w których porównywane zostają ceny za produkty). I tu własnie przedsiębiorcom pomaga buzz marketing.